Γνωρίζατε ότι: To «ρετιρέ» είναι ένα υπερσύγχρονο σύστημα ελέγχου του κλίματος ;

 Από την Φρικηπαίδεια, την ελεύθερη παρωδία.

Το Ρετιρέ είναι ένα υπερσύγχρονο ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου του κλίματος, σχεδιασμένο και υλοποιημένο από τον τηλεοπτικό σταθμό Μέγκα, με απώτερο στόχο να αντισταθμίσει το «φαινόμενο του θερμοκηπίου» με το «φαινόμενο της κρυάδας». Είναι επίσης εγκεφαλικό μίξερ και τηλεοπτική σειρά, με την ευρύτερη έννοια του όρου (με την ίδια έννοια που ο Γεώργιος Βους είναι «άνθρωπος», για παράδειγμα). Η χρήση του κάθε καλοκαίρι ανελλιπώς, επί μια 15ετία και βάλε, έχει σώσει αναρίθμητες ζωές από τον καύσωνα – αν και το να βλέπεις το «Ρετιρέ» δεν θα ‘πρεπε να αποκαλείται ζωή

Το χρονικό της δημιουργίας του («I’ve created a monster!«)

Το «Ρετιρέ» γεννήθηκε στο μακρινό 1990, λίγο πριν από την ευρεία διάδοση του Ιντερνετς και λίγο μετά τον βίαιο θάνατο του καλού γούστου (κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’80). Ως εκ τούτου, βρέθηκε κόσμος να το παρακολουθήσει, και αργότερα κόσμος να παρακολουθήσει (ιατρικά) τον κόσμο που το παρακολουθούσε.

Πνευματικός πατέρας του τέρατος ήταν ο Γιάννης Δαλιανίδης, ο οποίος αφού πειραματίστηκε με το ασπρόμαυρο χιούμορ και το έγχρωμο χιούμορ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, αποφάσισε πως ήταν καιρός να περάσει στο κρύο χιούμορ της τιβί. Έκλεισε, λοιπόν, συμφωνία με το Μέγκα για μια «κωμική» σειρά. Δεν έτρωγε τη γλώσσα του καλύτερα…

Τα πρόσωπα του δράματος (κι όταν λέμε δράμα, το εννοούμε…)

Κατερίνα Σοφιανού

 

«

 

Την τύχη μου μέσα!»

Η νευρασθενική, εμμηνοπαυσιακή, μονίμως αγχωμένη και μονίμως εκνευρισμένη ένοικος του ρετιρέ, κόρη της κυρίας Σοφίας και θεία, προς μεγάλη της ενόχληση, της Ειρήνης. Για τις ανάγκες του ρόλου, η Κατερίνα Γιουλάκη τέντωνε και λάσκαρε τους μύες του λαιμού της, μέχρι που τελικά έγινε πλισές. Η τέχνη θέλει θυσίες…

Χαρούλα Πεπονάκη

 

Η Χαρούλα πουλάει μαγκιά στο τηλέφωνο.

Συνάδελφος της Κατερίνας στην «Κόσμος», η Χαρούλα δεν είναι καθόλου, μα καθόλου «χαρούλα», παρά το όνομά της. Είναι, όμως, όπως ακριβώς λέει το επίθετό της, μια πεπόνω γκρινιάρα, χολοσκασμένη και κατσούφα, με μαλλί «ξεπλυμένο ξανθό» á la σφουγγαρίστρα – ένας ρόλος πλασμένος για την Έλντα Πανοπούλου. Το μόνο άτομο στην «Κόσμος» και στον κόσμο γενικότερα που βρίσκει αυτό το μπόγο ελκυστικό είναι ο Φοίβος ο καφετζής, λόγω της εξίσου άθλιας κατάστασης στην οποία βρίσκεται. Αυτό είναι ίσως το μόνο κωμικό στοιχείο σε ολόκληρη τη σειρά.

Ελένη

 

 

Η άλλη συνάδελφος της Κατερίνας στο γραφείο. Η Ελένη η Άσχημη (μακρινή συγγενής της Μαρίας της Άσχημης) είναι ένα «νέο και ωραίο κορίτσι» (χα χα χα! καλό! το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;), δηλαδή μια μουρόχαυλη, συντηρητική σαύρα. Με την γκαρνταρόμπα της, χρώματος κουραδοκαφέ, το γεροντοκορίστικο χτένισμά της και το ανεπαίσθητο (;) μουστακάκι της, μόλις και μετά βίας σκοράρει ένα 6 στην «κλίμακα Μανταρινάκη«. Η Ελένη παντρεύεται σε κάποια φάση τον Ιάσονα χωρίς να αλλάξει νοοτροπία στο ελάχιστο, κατακτώντας έτσι τον τίτλο της μόνης γνωστής παντρεμένης γεροντοκόρης από καταβολής τηλεόρασης. (Και φυσικά χωρίς να δει χαρά στα σκέλια της, εννοείται…)

 

Ιάσονας

 

 

Ιάσονας, ένα κινούμενο κλισέ

Ο σύζυγος της προαναφερθείσας Ελένης, ένας μορφονιός επισκευαστής τηλεοράσεων. Συνήθως τσακώνεται με τη μάνα του, την κυρία Θάλεια, που δεν εγκρίνει τη νύφη της. Τι πρωτότυπο! Είναι και μακαρονάς. Κλασική ατάκα: «μουσταλευρια , κυρία Θάλεια, η μακαρονάδα!!!»

Φοίβος

Ο Φοίβος ο καφετζής είναι ένας χοντρά ηλίθιος τύπος που μπαινοβγαίνει στα γραφεία της «Κόσμος» με μοναδικό σκοπό να μεταφέρει – τι άλλο; – καφέδες και να βάζει ηλίθιες ιδέες στη Χαρούλα, η οποία, αφού τις βάλει σε εφαρμογή με ολέθρια αποτελέσματα, τον βρίζει και τον κατακεφαλιάζει. Έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του. Επίσης, έχει κάποιου είδους αισθήματα για τη Χαρούλα, πράγμα που φανερώνει ότι είναι και ανώμαλος εκτός από ηλίθιος.

κα Σοφία

Η γραία μητέρα της Κατερίνας και μόνιμο θύμα της ανεπρόκοπης ανιψιάς της Κατερίνας, της Ειρήνης. Ο σάκος του μποξ για καθετί που θέλει η Ειρήνη να ζητήσει από την Κατερίνα (λεφτά, λεφτά, λεφτά) και δεν έχει τα κότσια να το κάνει μόνη της. Κάνει την πεντάλεπτη επανάστασή της, ακούει τον εξάψαλμο και μετά κάνει τουμπεκί.

Χρήστος

Φαρμακοτρίφτης, σύζυγος, στα γεράματα, της Κατερίνας και δύστυχος αδερφός της Αμαλίας της Ξυνής. Ο Χρήστος μοιάζει με καλοκάγαθο θαλάσσιο ελέφαντα, και είναι ίσως ο μόνος μη-ηλίθιος χαρακτήρας που δεν έχει μονίμως τα νεύρα του (ο ηλίθιος χαρακτήρας που δεν έχει ποτέ τα νεύρα του είναι ο Φοίβος). Η Ειρήνη και η κα. Σοφία δεν τον βλέπουν με καλό μάτι, καθώς είναι ένα σημαντικό εμπόδιο ανάμεσα σ’ αυτές και την τσέπη της Κατερίνας. Συνήθως τον φωνάζουν «παιδοβούβαλο», παρατσούκλι που μάλλον σαν κομπλιμέντο θα έπρεπε να ακούγεται στην περίπτωσή του.

Ειρήνη

Η ανεπρόκοπη, αργόσχολη, επαναστάτρια της πορδής και οικολόγος της πλάκας, ανιψιά της Κατερίνας. Το μοναδικό όνειρο της Ειρήνης είναι να ζει στην καμπούρα της Κατερίνας με έξοδά της. Το πετυχαίνει πιπιλίζοντας το μυαλό της γιαγιάς της, μέχρι να την πείσει να ζητήσει εκείνη από την Κατερίνα οτιδήποτε θέλει η Ειρήνη.

Αμαλία

Γνωστή και ως Ξυνή, η Αμαλία (καμιά σχέση με την Αμαλλλία…) είναι η πικρόχολη, γκρινιάρα, υστερικιά, δολοπλόκα, αφόρητη αδελφή του Χρήστου του φαρμακοτρίφτη και μόνιμος κακός μπελάς της Κατερίνας. Κλαίγεται συνεχώς στον Χρήστο ότι η Κατερίνα τον έχει αποξενώσει από την οικογένειά του (αυτό μεταφράζεται «θέλω λεφτά»). Χώνει μπηχτές στην Κατερίνα με κάθε αφορμή (που απεικονίζονται στην εικόνα δίπλα με το μωβ, το χρώμα του δηλητηρίου) και «πεθαίνει από την καρδιά της» σε κάθε επεισόδιο (άλλωστε υπάρχει μόνο ένα). Ο εφιαλτικός αυτός ρόλος καταδίωκε την Νεφέλη Ορφανού χρόνια αφότου τελείωσε η σειρά, με αποτέλεσμα να συνεχίζει να παίζει την Ξυνή ανεξαρτήτως ρόλου.

Κυρία Ζαχαροπούλου

Ιδιοκτήτρια της «Κόσμος», το αφεντικό της Κατερίνας, της Χαρούλας και της Ελένης. Το παίζει άνετη και ανεξάρτητη, αλλά πιθανότατα είναι στερημένη.

Μίλτος Παπάρας

Πρώην σύζυγος της Κατερίνας, όνομα και πράμα! Όταν μιλάει με την Κατερίνα, το κάνει μόνο και μόνο για να της πάρει λεφτά. Συνηθίζει να κυκλοφορεί με πασατέμπο στις τσέπες, τα οποία αναγκάζεται να βγάλει από εκεί σε καταστάσεις που το απαιτούν (όπως π.χ. σωματική έρευνα για να βρεθούν χαμένα λεφτά από το συρτάρι της Ελένης τα οποία είχε μαζέψει για να πληρώσει τη ΔΕΗ), καταστάσεις που παρεμπιπτόντως συμβαίνουν αρκετά συχνά στον ΚΟΣΜΟ.

Άλκης (σκέτο)

Όπως κάθε ημικομπάρσος σε κωμική σειρά του ’90, ο ‘Αλκης δεν έχει επώνυμο και αναφέρεται μόνο ως Άλκης σε όλη τη διάρκεια του μοναδικού επεισοδίου. Θα τον δούμε πάντα να κάθεται στο πίσω μέρος του μαγαζιού του Ιάσονα, μόνος, κάνοντας κάποια από τις εξής ενέργειες όσο το αφεντικό «Ιάσων» λείπει μαζί με το όχι-χρυσόμαλλο τέρας (=Ελένη) αγοράζοντας κρεβάτια, σπίτια, ή κερδίζοντας λαχεία:

1) επισκευάζει χρησιμοποιώντας κατσαβίδι κάποιο πλαστικό εξάρτημα που δεν έχει βίδες, σιγοτραγουδώντας χίπικα τραγούδια του Νέου Κύματος 2) κοπροσκυλιάζει παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας όταν ξάφνου ο αφεντικός μπαίνει μέσα με νεύρα και τον μπινελικώνει επειδή δεν του κάθισε η Ελένη νωρίτερα 3) κάνει κάτι άλλο εξίσου ρομαντικό=ομοφυλοφιλικό παντελώς αγνοώντας τις αφίσες με τα γυμνά μανάρια που έχουν περικυκλώσει το δωμάτιο

ένας γέρος που γούσταρε την ξινή

Χαρακτηριστική περσόνα του κινηματογράφου (βωβού και ομιλούντος), αυτός ο γέρος γούσταρε κατά τη διάρκεια ενός λεπτού του μοναδικού επεισοδίου του Ρε?τι?ρέ (που ο μυαλός του τηλεθεατή αντιλαμβάνεται χρονικά ως επιμηκυμένο 48ωρο λόγω της έντονα και φορτικά επιβληθείσας αίσθησης γκρίνιας),την ξινή από την οποία και τρώει χυλόπιτα τελικά για λόγους που δεν κατανοούμε (εξόν της ανοργασμικιάς φύσης της) (ώριμος ήταν πάντως και είχε και παράδες). Ο Θρύλος λέει ότι ο γέρος αυτός βαριέμαι να γράψω άλλο.

ένας τύπος στις δημόσιες υπηρεσίες

Ήταν πάντα ο ίδιος σε όποια δημόσια υπηρεσία πήγαινε ο εκάστοτε αντιήρωας της σειράς. Συνήθως ζητούσε αυτόγραφο από την Κατερίνα, ή ρουσφέτι μέσω της Κατερίνας από την Πετράκη-Λεχράκη. Άλλες φορές μιλούσε στο τηλέφωνο με κάποια υποθετική γκόμενα, εξαγριώνοντας τον συμπαθή αντιήρωα (εδώ συνήθως Πεπονάκη) ο/η οποίος/α είχε ήδη αρχίσει πια να παραμιλά και να κινείται νευρικά βρίζοντας τη μάνα του υπάλληλου.

Δημήτρης ή Αλέξης ή Θανάσης ή Θάνος

Πολυσυλλεκτικός προικοθήρας που το έπαιζε σε διπλό ταμπλώ με την Ειρήνη και τη Χαρούλα «Κόσμος Λέγετε Παρακαλώ» Πεπονάκη, για να τους τρώει τα λεφτά. Ευρηματικός και πολυμήχανος, κατάφερε κατά τη διάρκεια του μοναδικού επεισοδίου να αποσπάσει μερικάς χιλιάδας δραχμάς από την Ειρήνη και τη γιαγιά της για να «φέρει ένα φορτίο με γαριδάκια από την Ιαπωνία». Τελικά έπεσε θύμα του τυφώνα «Κατ(ε)ρίνα». Φήμες τον θέλαν έκτοτε να βρίσκεται στη φυλακή από όπου βγήκε μόλις πρόσφατα για να παίξει στη σειρά του Μega με τους 2 ίδιους τύπους όπου πρωταγωνιστεί εκείνος ο τύπος που έκανε τον γκαίουλα στις Σειρήνες στο Αιγαίο.

Η Γωγώ(κόρη της ξινής)

Η Γωγώ είναι η κόρη της ξινής και ανηψιά του φαρμακοτρίφτη και από την μια κάνει κόμμα με την Ειρήνη και άπο την άλλη δουλεύει στο φαρμακείο

Οι υπόλοιποι

Όλοι όσοι δεν αναφέρθηκαν παραπάνω, γιατί είναι πολύ ασήμαντοι για να αναφερθούν. Έτσι κι αλλιώς, κι όσους αναφέραμε, χάρη τους κάναμε!

Το μοναδικό επεισόδιο

Μολονότι ο περισσότερος κόσμος θεωρεί το Ρετιρέ σειρά, η αλήθεια είναι πως γυρίστηκε μόνο ένα επεισόδιο, το οποίο και παιζόταν σε επανάληψη ξανά και ξανά και ξανά, σαν τη Μέρα της Μαρμότας. Απλώς, η απερίγραπτη προβλεψιμότητα του επεισοδίου προξενεί στον θεατή την ψευδαίσθηση της ποικιλίας, σε μια απεγνωσμένη απόπειρα να διασώσει την διανοητική του ισορροπία.

Μια ακριβής περιγραφή του μοναδικού επεισοδίου είναι κάτι το ανέφικτο, καθώς όλοι όσοι το έχουν παρακολουθήσει είναι τώρα έγκλειστοι σε ψυχιατρεία. Ωστόσο, κατέστη δυνατή μια μερική ανασύνθεση του σεναρίου από απομαγνητοφωνήσεις των παραληρημάτων τους. Δώστε βάση:

 

Η Κατερίνα Σοφιανού ξυπνάει το πρωί, με απαίσια διάθεση. Τσακώνεται με τον εαυτό της στον καθρέπτη του μπάνιου, καθώς κάνει την τουαλέτα της. Κατεβαίνει στο δρόμο, παίρνει ταξί για να πάει στην «Κόσμος», βρίζεται με τον ταξιτζή. Μπαίνοντας στο γραφείο, συναντάει τον πρώην σύζυγό της, Μίλτο Παπάρα· τσακώνονται για λεφτά. Στο γραφείο επικρατεί εύθυμη ατμόσφαιρα: η Χαρούλα Πεπονάκη τσακώνεται με τον Φοίβο τον καφετζή, για κάποια μαλακία που είπε (δεν έχει σημασία τι – ό,τι κι αν πει ο ο Φοίβος ο καφετζής είναι μαλακία), η Ελένη η Άσχημη έχει τις μαύρες της για κάτι σχετικό με τον αντρούλη της τον Ιάσονα, όπου συνήθως (δηλαδή πάντα) έχει βάλει το χεράκι της η πεθερά της. Εντός ολίγου, κάνει την εμφάνισή της στο γραφείο η διευθύντρια της «Κόσμος», κ. Ζαχαροπούλου. Στο σημείο αυτό, όλοι τσακώνονται με όλους. Η Ζαχαροπούλου προσπαθεί να επιβάλει την τάξη· τσακώνεται με το προσωπικό και όσους άλλους τυχαίνει να είναι παρόντες.

Στο μεταξύ, ο Ιάσονας τσακώνεται με την νευρωτική μητέρα του, κυρία Θάλεια, στο μαγαζί του, όπου υποτίθεται ότι επισκευάζει τηλεοράσεις, αλλά με τέτοια μάνα μάλλον χλωμό το βλέπω να προλαβαίνει τις επισκευές (πράγμα όχι και τόσο κακό, αν σκεφτεί κανείς τι παίζουν οι τηλεοράσεις). Λίγο παρακάτω, ο Χρήστος ο φαρμακοτρίφτης, νυν σύζυγος Κατερίνας και γεννημένος θύμα, προσπαθεί να μην τσακωθεί με την αδελφή του την Ξυνή, η οποία προσπαθεί να τον κάνει να τσακωθεί με τη γυναίκα του, μυξοκλαίγοντας με υστερικό τρόπο και παθαίνοντας «καρδιακά επεισόδια», δυστυχώς όχι μοιραία. Αποτυγχάνει παταγωδώς, και δίνει κάποια υπόσχεση που σίγουρα θα τον κάνει να τσακωθεί με την Κατερίνα προς το τέλος του επεισοδίου…

Στο περιώνυμο ρετιρέ, η γραία μητέρα της Κατερίνας, κα Σοφία, υφίσταται πλύση εγκεφάλου από τα κηρύγματα της επαναστάτριας-του-γλυκού-νερού-ανιψιάς της Κατερίνας, της Ειρήνης, που θέλει κάτι, συνήθως (δηλαδή πάντα) πανάκριβο, και προσπαθεί να πείσει την άμοιρη γραία ότι το θέλει εκείνη, για να το ζητήσει εκείνη από την Κατερίνα (με απόλυτα προβλέψιμες συνέπειες).

Μετά από πολλές ώρες, μη-τηλεοπτικές ευτυχώς, η Κατερίνα γυρνάει στο ρετιρέ πτώμα στην κούραση, πεινασμένη – «βάλε μου να φάω Τώρα!» – και με τα νεύρα τσατάλια. Τσακώνεται με τη μάνα της, που της ζητάει το προαναφερθέν εξωφρενικό-δεν-έχει-σημασία-τι. Τσακώνεται με την Ειρήνη που κούρδισε τη μάνα της. Τσακώνεται με το Χρήστο τον φαρμακοτρίφτη που του ‘βαλε λόγια η Ξυνή. Εκείνη την ώρα καταφτάνει η Ξυνή, κάνει σκηνή στον Χρήστο και τσακώνεται με την Κατερίνα, γκρινιάζει, κλαίει, οδύρεται, μουρμουρίζει «η-καρδιά-μου-αχ-θα-πεθάνω», ΔΕΝ πεθαίνει και φεύγει. Στο σημείο αυτό (πιθανόν) καταφτάνει η διαχειρίστρια, τσακώνεται με την Κατερίνα και ξαναφεύγει (οι μαρτυρίες είναι αλληλοσυγκρουόμενες ως προς αυτή τη λεπτομέρεια). Η Κατερίνα, εκτός εαυτού πλέον, ξανατσακώνεται με την Ειρήνη και τη μάνα της, που κριτικάρουν το «παιδοβούβαλο» (δηλ. τον φαρμακοτρίφτη) και κάνει φινάλε με μια εύγλωττη ατάκα-παρατήρηση, την οποία επαναλαμβάνει δις (προς εμπέδωση) πχ. «Ε, όχι, αυτό πάει πολύ! Αυτό πάει πάρα πολύ!» Τίτλοι τέλους.

Από το πρόχειρο αυτό σκαρίφημα επιβεβαιώνεται σαφώς ο εύθυμος και ηθογραφικός χαρακτήρας της σειράς, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή του Mega Channel.

Ακόμη, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ουδέποτε σε επαναλήψεις έχει δει κανείς το θρυλικό -και πολυαναμενόμενο- τελευταίο επεισόδιο του ρετιρέ. Σύμφωνα με ανεξακρίβωτες φήμες, το επεισόδιο προβλήθηκε μόνο μία φορά κατά την περίοδο της κανονικής προβολής του, σε μεταμεσονύκτια προβολή, και ήταν στον αντίποδα των υπολοίπων επεισοδίων: μέσα στους έξυπνους διαλόγους, τους συμβολισμούς, τα αποκρυφιστικά μηνύματα και τα υπονοούμενα σχετικά με τον κόσμο, τη νέα τάξη πραγμάτων και ό,τι άλλο… ζει ανάμεσά μας!

Στιγμές καθημερινής φρίκης…

Μετεξέλιξη

Αυτό που κανείς δεν εγνώριζε το 1990, ήταν ότι «το ρετιρέ» ήταν χτισμένο πάνω σε ένα λάκκο με ραδιενεργά απόβλητα. Κάτω από την επίδραση μεγάλης ποσότητας ραδιενέργειας (που έγινε ακόμα μεγαλύτερη ύστερα από την παράνομη εγκατάσταση κεραιών της Βόδα-φον στην ταράτσα του) το τέρας ρετιρέ μετεξελίχθηκε (ωσάν τον Γκοτζίλα ή τα Pokémon ανάλογα) στο Σούπερ-τέρας «Μικρομεσαίοι».

Το (επίσης) μοναδικό επεισόδιο αυτού του έργου δημιουργεί μεγάλη σύγχυση στους θεατές (έχουν αναφερθεί ακόμα και συμπτώματα σχιζοφρένειας) καθώς δεν μπορούν να καταλάβουν πώς γίνεται και οι χαρακτήρες του ρετιρέ άλλαξαν μορφή (π.χ. η Γιουλάκη έγινε Καραγιάννη) ή όνομα (πχ ο Ιάσονας έγινε Παύλος). Μετά από ενδελεχείς έρευνες φιλολογικού και σημειολογικού περιεχομένου απο διακεκριμένους επιστήμονες (Αλβέρτος Αινστάιν, Ουμβέρτος Εκο), βγήκε το συμπέρασμα πως στην πραγματικότητα υπάρχουν δύο παράλληλα σύμπαντα όπου, μετά από μια ανεξήγητη διαστολή του χωροχρόνου, ο κεντρικός ήρωας «Ιάσονας» μεταφέρεται από το ένα στο άλλο ώστε να πληρώσει κάποιες χρεωστούμενες αμαρτίες, βασανιζόμενος στο ένα σύμπαν από τη μάνα του και στο άλλο από την αδερφή του. Το γιατί οφείλουν να βασανίζονται μαζί του και οι τηλεθεατές παραμένει ανεξήγητο.

Urban Legends (Ούρμπαν Λέτζεντς)

Ένας αστικός θρύλος, από τους πιο τρομαχτικούς ομολογουμένως, θέλει τον Γιάννη Δαλιανίδη να έχει κάνει μυστική συμφωνία με το γνωστό σατανιστή Αλέιστερ Κρόουλυ (ή και με τον ίδιο το διάβολο κατά άλλους), ώστε το «ρετιρέ» να παίζεται κάθε καλοκαίρι στον Αιώνα τον Άπαντα. Διαφορετικές εκδοχές του θρύλου προσθέτουν ακόμη ότι όποιος τεχνικός του Mega παρακολουθήσει την κασέτα του «Ρετιρέ» και δεν κάνει τουλάχιστον τρεις (αριθμός: 3) κόπιες, θα βρει φρικτό θάνατο μέσα σε 7 μέρες. Ο θρύλος αυτός αποτέλεσε τη βασική έμπνευση για την ταινία «The Ring«.

Πρέπει να υπάρχει κάποια δόση αλήθειας σ’ αυτή την ιστορία, διαφορετικά δεν εξηγείται πώς επιβιώνουν ακόμη κόπιες του Ρετιρέ, τη στιγμή που κάθε φυσιολογικός άνθρωπος που θα έφτανε στα χέρια του μια κόπια του «Ρετιρέ» θα την έκαιγε αυτοστιγμεί, ή τουλάχιστον θα έγραφε από πάνω το Euro 2004.

Παρενέργειες

Έχει εδραιωθεί επιστημονικά ότι η παρακολούθηση του «Ρετιρέ» προκαλεί και επιδεινώνει σοβαρά σωρεία νευροφυσιολογικών διαταραχών με ανυπολόγιστες συνέπειες που εκτείνονται σε βάθος χρόνου, εκτός βεβαίως από την σοβαρότερη απ’ όλες, τον αιφνίδιο θάνατο από αηδία. Οι παρενέργειες αυτές περιλαμβάνουν, χωρίς να εξαντλούνται σε: ναυτία, διάρροια, τάση προς έμετο, σκοτοδίνη, μανιοκατάθλιψη, υιοθέτηση μηδενιστικών αντιλήψεων, ασυγκράτητη παρόρμηση εξόρυξης των οφθαλμών με κουταλάκι του γλυκού, επιληψία, αμόκ, σχιζοφρένεια, ακατανίκητη επιθυμία να συγγράψει κανείς διαμαρτυρία προς το Mega με αίμα από τις ίδιες του τις φλέβες για μελάνι, απάθεια, ανεξέλεγκτη σιελόρροια, αναστροφή των οφθαλμών και σύνδρομο εκρηγνυόμενης κεφαλής.

Τα σχετικά πειράματα έγιναν σχεδόν εξολοκλήρου σε ανθρώπους κατόπιν διαμαρτυρίας του Κινήματος για τα Δικαιώματα των Ζώων, που κατήγγειλε ως υπερβολικά βάναυση την υποβολή ευαίσθητων όντων σε τόσο οδυνηρές συνθήκες (είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο μέσος τηλεθεατής στερείται ουσιαστικά αυτο-συνείδησης, αν και ορισμένοι φιλόσοφοι έχουν υποστηρίξει το αντίθετο, χωρίς ιδιαίτερα πειστικά επιχειρήματα).

Η παρακολούθηση του «Ρετιρέ» δεν συνίσταται παρά μόνο σε περιπτώσεις ασθενών σε βαθιά κωματώδη κατάσταση – και τότε ακόμη, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη μόνο ως έσχατη μέθοδος ανάνηψης (θεραπεία σοκ).

 «Πού μπορώ να το δω;»

Καλά, δεν διάβασες τίποτα από τα παραπάνω; Είναι δυνατόν να θέλεις να δεις αυτό το πράγμα, όταν μάλιστα μπορείς να έχεις ουσιαστικά την ίδια εμπειρία ανοίγοντας τρύπες στον εγκέφαλό σου με ένα φτηνό ηλεκτρικό τρυπάνι και βουλώνοντάς τις, έπειτα, με πριονίδι; Ή χώνοντας ένα λεπτό μίξερ από τα ρουθούνια σου μέχρι τον υποθάλαμο και βάζοντάς το στο φουλ; Ή… ιιιιιιιιιι!

Αν, παρ’ όλα αυτά, είσαι τόσο τρελός που να αγνοήσεις όλες τις προειδοποιήσεις και θέλεις να γνωρίσεις την μοναδική εμπειρία του να νιώθεις τον εγκέφαλό σου να παγώνει και τα μάτια σου να φλέγονται την ίδια στιγμή, απλώς άνοιξε το χαζοκούτι σου κάποιο πρωινό, Ιούλιο προς Αύγουστο, στην συχνότητα του Mega Channel (η ακριβής ώρα ποικίλλει, αλλά συνήθως γύρω στο μεσημέρι, όταν πρωτοπιάνει η ζέστη). Και να θυμάσαι: δεν έχει σημασία πόσα χρόνια έχουν περάσει από τότε που γράφτηκε αυτό το άρθρο· το «Ρετιρέ» θα είναι πάντα εκεί!

Α, ναι… και χάρηκα που σε γνώρισα, μεγάλε, ζωή σε μας και όλα τα σχετικά.

Advertisements
Explore posts in the same categories: Χωρίς κατηγορία

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: